Radionice vizualnih komunikacija i tržišnih strategija u Ljubljani

bmgU organizaciji ljubljanskog društva BMG za promociju turizma i umjetnosti, tijekom mjeseca ožujka 2015. u prostorijama društva u Ljubljani, za članove društva izvedena je prva serija radionica iz ciklusa ” Vizualne komunikacije i tržišne strategije za profesionalne umjetnike ”, autorice Krešimire Gojanović. Uz radionice je održan i Okrugli stol, u okviru kojega se razgovaralo i o položaju likovnih umjetnika na tržištu u Hrvatskoj i Sloveniji, te su se uspoređivale zakonske regulative za likovne umjetnike u te dvije države.

Radionice iz ciklusa ” Vizualne komunikacije i tržišne strategije ” namjenjene su profesionalnim umjetnicima koji svoj rad, proizvode, znanja i vještine žele plasirati na domaćem i stranom tržištu. Radionice imaju za cilj educirati umjetnike i pomoći im da na jednostavan način i uz praktične vježbe osmisle svoje buduće tržišne strategije, a što će u velikoj mjeri pripomoći razvoju i opstanku domaćih kreativnih industrija, te umjetničkih profesija. Svi polaznici dosadašnjih radionica dobili su i skriptu sa vježbama, uz pomoć kojih na jednostavan i praktičan način mogu usavršiti svoje tržišne i promotivne strategije.

U Hrvatskoj su radionice bile održane kroz listopad i studeni 2014. u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika, u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu, a povremeno ih za svoje članove organizira i hrvatska Umjetnička organizacija ” Volim umjetnost ”. Tijekom 2015. polaznici prijašnjih radionica u Hrvatskoj još će naknadno biti obavješteni o novim radionicama, koje će ovaj put u većoj mjeri biti posvećene promociji umjetnika na Internetu, te različitim strategijama Internet marketinga i kreiranju osobnih umjetničkih web stranica, blogova i portala.

Još neke teme i sadržaji sa kojima smo se bavili na radionicama u Ljubljani:

– Analiza i usporedbe slovenskog i hrvatskog tržišta umjetnina, te planiranje budućih tržišnih strategija u cilju animiranja novih klijenata, kupaca i naručioca umjetničkih djela.

– Osnivanje umjetničkih udruga i rad preko njih, te usporedbe zakonskih regulativa za udruge u Hrvatskoj i Sloveniji.

– Marketing edukativnih programa: kreiranje i organizacija različitih likovnih i dizajnerskih radionica, te njihova promocija u javnom prostoru.

– Oblikovanje vizualnih identiteta za umjetničke udruge, pojedinačne umjetnike i njihove proizvode, kreiranje slogana, logotipa i reklamnih materijala, a u što ulaze: letci, katalozi, posjetnice, pozivnice, i sl.

– Oblikovanje plakata za umjetničke izložbe, kolonije i sajmove, promocija likovnih izložbi u medijima i na društvenim mrežama.

– Kreiranje web stranica, blogova i tržišnih strategija na društvenim mrežama, pisanje promotivnih tekstova, likovni i kulturni Internet marketing.

– Socijalni položaj likovnih umjetnika u različitim zemljama EU također je bio jedna od važnih tema, a gdje su sudionici radionica iznosili svoja iskustva i zapažanja.

Zajednički smo zaključili da se umjetnike ne bi smjelo izjednačavati sa obrtnicima, jer to nikako nije isto: umjetnici doprinose razvoju kulturnih vrijednosti nekog naroda i njihov rad često puta nije motiviran samo materijalnim dobitkom, niti je uvijek ekonomski isplativ, te bi upravo zbog toga države svojim raznim poticajnim mjerama trebale pomoći umjetnicima da opstanu na tržištu i u javnom kulturnom prostoru.

O ovim temama također ćemo razgovarati i na budućim radionicama planiranim u Hrvatskoj, a gdje se posebno može istaknuti i veliki problem fiskalizacije likovnih umjetnika, sa kojim se već dvije godine susreću članovi nekih strukovnh likovnih udruga, jer zakon za njih nije jasno definirao na koji način mogu prodavati svoja djela. Brojni domaći umjetnici tako su već iskusili da postoji jako slaba komunikacija između domaćih strukovnih udruga, te Ministarstva kulture i Ministarstva financija RH, zbog čega su hrvatski umjetnici u velikoj mjeri još uvijek neinformirani o svojim pravima i obavezama na domaćem tržištu. U tom smislu, Hrvatska bi se trebala ugledati i na neke druge zemlje iz EU okruženja, a gdje je položaj likovnih umjetnika na tržištu ipak bolje i jednostavnije reguliran.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s