Poziv na 39. Splitski salon: Prikazi podijeljenosti / Representations of Split

Hrvatska Udruga Likovnih Umjetnika – Split / HULU poziva na Svečano otvorenje 39. Splitskog salona, koje će se održati u Splitu, u Podrumima Dioklecijanove palače, 5. studenoga 2015. godine, s početkom u 20 sati. Salon se može razgledati do 30. studenog 2015.

Splitski salon najveća je i najdugotrajnija splitska likovna manifestacija, započeta 1969. godine, i u različitom ritmu i formatu traje do danas. U posljednjih petnaest godina konačno je afirmirana kao bijenalni događaj, a ove godine doživljava 39. izdanje, koje će se održavati u Podrumima Dioklecijanove palače, Salonu Galić i Galeriji Kula, te javnom prostoru Grada, uz diskurzivni program na radijskim valovima.

Ovaj događaj naglašeniji je time što se događa u godini, kada strukovna udruga umjetnika HULU slavi sedamdesetu godišnjicu postojanja. Tema ovogodišnjeg Salona, naslovljena Prikazi podijeljenosti / Representations of Split, obilježena je povezanošću Splita i podijeljenosti, kao jedne od dominantnih svojstava sredine; ironično, riječ split u engleskom jeziku označava podijeljenost. Umjetnicima je omogućeno pristupanje izložbi kroz nekoliko različitih punktova, koji problematiziraju taj fenomen na različitim razinama.

39. Splitski salon zamišljen je kao platforma na kojoj se sagledava heterogenost suvremenosti u domeni lokalnog umjetničkog izraza. Formatirana je članstvom u Hrvatskoj udruzi likovnih umjetnika Split, te aktivnim sudionicima splitskog umjetničkog života i pojedincima koji u njemu ostavljaju neizbrisiv trag. Ovo je zapravo prvi put da se na Salonu iskazuje neposredna želja za što većom participacijom umjetnika, pa je poziv upućen svim članovima Udruge.

Na ovakvoj platformi posjetitelji izložbe moći će donekle stvoriti sliku o prirodi i sastavu splitske umjetničke scene, ukoliko ona uopće postoji ( i ukoliko je ona uopće saglediva ) u koherentnom obliku, a njena neizvjesna fizionomija mogla bi donijeti zanimljive i neočekivane rezultate. Riječ je o svojevrsnoj inventuri umjetničkog djelovanja u Splitu.

Kao novitet u odnosu na protekle splitske salone, predstavit će se video uradak sačinjen od odabranih izjava stotinjak intervjuiranih umjetnika i članova struke, koji aktivno participiraju u umjetničkom životu Splita i okolice. Može se kazati kako je time u velikom postotku dovršen proces mapiranja splitske umjetničke scene. Nadalje, po prvi put u povijesti za selektore Splitskog salona izabran je tročlani umjetničko-kustoski tim, kojeg sačinjavaju vizualni umjetnik Boris Šitum i povjesničari umjetnosti dr. sc. Dalibor Prančević i Božo Kesić.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo