Najava izložbe: Velimir Trnski u dubrovačkoj palači Sponza

Velimir Trnski: ” Giana na godišnjem odmoru ”, 100 x 81 cm, ulje i akril na platnu, 2016.

U Palači Sponza u Dubrovniku, 5. rujna 2016. otvara se 125. samostalna izložba Velimira Trnskog, koja će se moći pogledati do 25. rujna 2016.

Velimir Trnski rođen je u Podravini 1947. godine. Poslije diplomiranja na Akademiji za likovnu umjetnost u Zagrebu ( 1968. – 71. ), nastavio je studij na Rietveld akademiji u Amsterdamu. Do sada je imao 125 samostalnih izložbi u Austriji, Belgiji, Hrvatskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Holandiji, Sloveniji, Srbiji i SAD-u. Njegove slike se nalaze u kolekcijama svih važnijih svjetskih gradova. Od 1985. živi i radi u Hrvatskoj i u Francuskoj.

O svom novom slikarskom ciklusu, Velimir Trnski kaže: ” Imam potrebu objasniti publici i klijentima promjenu mog stila i tehnike na zadnjim slikama. Promijenio sam slikanje lazurnim slojevima u slikanje čistom bojom, odnosno nijansama boje.

Razmišljajući kistom po platnu, uočio sam da mi određena promjena zadane boje donosi interferenciju na drugom dijelu slike. To je gotovo interakcija. Otvorio sam jedan veći prozor ( metaforički rečeno ) i odmah mi se pojavilo više manjih prozora – rješenja, koje moja likovna znatiželja ne može izbjeći.

Ove slike imaju i dalje čvrstu crtačku podlogu i konstrukciju, ali se monokromatski crtež razvio u višebojne linije. Sad ne crtam linijom, nego slikam linijom ! Crtež je nadrastao sam sebe i postao reljefna linija u boji. Prelazi ponavljanjem oblika u ritam i u optičku vibraciju. Kad je promatrač blizu površine slike, onda on vidi taj ritam u namazima, točkicama, grubostima i iskreno čistu boju. Odmak od dva metra donosi oku stapanje u iluziju bogatog kolora, u nijansama. Ali nijansi sa potezom kista tu nema !

Likovni kritičari to stručno zovu “ fizičko slikarstvo ”. Nisam ja tu baš otkrio “ toplu vodu ”, priznajem, ali me je taj način slikanja okrenuo unutarnjoj tajni slike, unutarnjem životu slike. Sad svaki dio platna komunicira ili izaziva reakciju na drugom dijelu. Oblik i linija djeluju međusobno i stvaraju višu likovnu vrijednost. ( Velimir Trnski )

Komentiraj

