Izložba Aide Hebib Raguž u galeriji Laval Nugent

Aida Hebib Raguž: Dubine ^Y^

Aida Hebib Raguž: Dubine ^Y^

U galeriji Laval Nugent ( Vodnikova 4, Zagreb ), u subotu, 10. prosinca 2016. u 19 sati otvara se izložba autorice Aide Hebib Raguž, pod nazivom ” Energija forme ”. Izložba ostaje otvorena do 30. prosinca 2016.

O izložbi piše Sonja Švec Španjol: Energija forme – u filozofiji je forma ono što biće postavlja u bitak. Materijalizacijom duša dobiva svoj oblik. Energija otpočinje kao forma. Ono vidljivo i opipljivo postaje ruho unutarnjeg sadržaja.

Aida Hebib Raguž koristi formu kao primarno sredstvo propitkivanja smisla vlastitog postojanja i neizvjesne nam budućnosti. U ciklusu skulptura pod nazivom Energija forme, vođena vlastitom umjetničkom radoznalošću, autorica oblikuje forme naglašene futurističke dinamike i neobičnog snažnog kolorita. Dominiraju prošupljene mase, kroz koje prostor slobodno struji, dok ga volumen obuhvaća i okružuje. Ostvaruje se snažna interakcija prostora i mase skulpture, čime se energija utkana u skulpturu nastavlja u okolni prostor. Unutarnji svijet emocija izražen je finom obradom površine ispoliranog patiniranog gipsa. Pomoću organskih formi, uz odabir dominantno hladnih smirujućih boja, umjetnica stvara svojevrsne meditativne objekte, koji pulsiraju u prostoru i posjetitelja potiču na misaono putovanje u daljine i dubine naše budućnosti.

Futuristička dinamika, zajedno s meditativnim kolorističkim aspektom skulptura oblikuje začudan svijet pulsirajuće energije, koji postaje prepoznatljiv rukopis Aide Hebib Raguž. Geometrijsko počelo oblikovanih skulptura i izraziti kolorizam naglašavaju vitalizam i dinamizam formi, no istovremeno ono organsko u djelu usmjerava promatrača na prirodno, slobodno i neograničavajuće unutar same forme.

Aida Hebib Raguž: Daljine 96

Aida Hebib Raguž: Daljine 96

Znakovi koji stoje uz nazive skulptura asocijativno obogaćuju same radove. Moguće ih je iščitati kao futurističke simbole u službi tajnog koda ili pak poput crtica iz kolektivnog sjećanja, koje nas vraćaju u vrijeme hijeroglifa i sličnih ideografskih pisama, koja i dan danas predstavljaju zagonetku za čovječanstvo.

Rad Daljine 96 dominantno srebrnosivim koloritom ponajviše budi futurističke reminiscencije na trijumf tehnologije nad prirodom. Dinamičnom formom, te snagom boje skulptura aludira na metal i strojeve, koji nas mogu odvesti neslućenom brzinom u neviđene daljine.

Kao antipod Daljinama stoji rad Dubine ^Y^ koji oblikom, usmjerenjem i odabirom boja sugerira zaron u mistično, kontemplativno, zagonetno i neizvjesno.

Aida Hebib Raguž: Forma x

Aida Hebib Raguž: Forma x

Za razliku od polikromatskih radova posvećenih dubinama i daljinama čovjekovog unutarnjeg svijeta, radovi Forma ~ i Forma x usmjereni su na vidljivi svijet. Jednostavnije i zatvorenije jednobojne skulpture bave se propitkivanjem samih oblika i njihovih energija. Naglasak je stavljen na odnos mase unutar same sebe, dok je komunikacija s prostorom daleko suzdržanija.

Ponovno rastvaranje oblika prisutno je u radovima Prolaz 1, Prolaz 2 i Prolaz 3, gdje je prisutnost šupljeg prostora recipročna punoj formi. Središnja šupljina dodatno je naglašena bojom drugačijom od obojenosti vanjštine, čime se promatrač poziva da misaono prođe kroz šupljinu. Ritualni prolazak kroz otvor asocira na mogućnost obnove, prijelaz u drugo vrijeme ili drugo mentalno stanje, dok snažno prisustvo srebrne boje upućuje na transformaciju vremena iz prošlog u sadašnje ili buduće, pružajući promatraču mogućnost refleksije proživljenog ili propitkivanja budućeg.

Odabir prolaska kroz otvor prema budućnosti prirodno se nadovezuje na formalno najkompleksniji rad Budućnost 1, koji karakterizira razvedena forma sazdana od tri različita oblika distinktivna po boji i usmjerenju. Složena trobojna skulptura sastavljena je od plavog podnožja koje asocira na dubinu temelja, dok zemljana vodoravna forma podsjeća na stabilnost i plodnost zemlje, prodirući u crvenu okomitu formu kao simbol energije i osjećaja, te pritom čineći njezin oslonac. Razvedena, ali skladna kompozicija odraz je složenosti života.

Aida Hebib Raguž unutarnji impuls i doživljaj netaktilnog svijeta pretvara u vizualne i taktilne forme. Neobičnim skulpturama koje istovremeno objedinjuju dinamiku i smiraj, organičko i mehaničko, suvremeno i tradicionalno, ostvaren je opus jedinstvenih futurističkih meditativnih formi, koje nas potiču na sjećanja o prošlosti, trajanje u sadašnjosti, a ponajviše na razmišljanja o budućnosti.

Sonja Švec Španjol, mag. hist. art.

Aida Hebib Raguž rođena je 1977. godine u Dubrovniku. Diplomirala je 2001. godine na Odsjeku Likovnih umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, na kiparskom odjelu u klasi prof. Josipa Diminića te stekla zvanje profesora likovne kulture. Aktivno se bavi kiparstvom, dizajnom i edukacijom u području umjetnosti. Ostvarila je niz skulptura i reljefa u kamenu, drvetu, gipsu i žici. Autorica je javne skulpture u kamenu, 2001. godine postavljene na rivi u Vrsaru. Iste godine stječe diplomu Međunarodne kiparske škole ”Montraker” Vrsar.

Sudjeluje na Goranskoj kiparskoj radionici ”Lokve” 2002. godine, gdje izrađuje skulpture u drvetu. U 2013. godini izrađuje reljef ”Vatromet Držićevih djela” u sklopu izložbe ”Nezaboravna Držićeva djela”, koji je uvršten u stalnu zbirku Doma Marin Držić u Dubrovniku. Osim skulptura, od 2002. godine do danas ostvarila je brojne zapažene cikluse u području dizajna autorskog nakita, te izlagala u mnogim galerijama diljem Hrvatske.

Autorica svoje futurističke kiparske forme, prepoznatljive po koloritu i obliku, pretvara u dizajn nakita i njezino stvaralaštvo ujedinjuje kiparstvo i dizajn u jednu nerazdvojnu cjelinu. Realizirala je niz predavanja i radionica za djecu i mlade. Ostvarila je niz inovativnih radionica za djecu i mlade u suradnji s više galerija diljem Hrvatske, od kojih je posljednja bila 2016. godine u sklopu Tjedna dizajna Zagreb. Od 2004. godine do danas bavi se pedagoškim radom, radeći kao profesor likovne kulture u Dubrovniku. Izlaže samostalno i skupno, te sudjeluje na umjetničkim kolonijama diljem Hrvatske. Član je HDLU Dubrovnik i HDLU Zagreb. Izlagala je na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s