Izložba Vilima Halbärtha u Galeriji ULUPUH

Vilim Halbarth, Flying BoatsU utorak, 20. prosinca 2016. u 19 sati u Galeriji ULUPUH (Tkalčićeva 14, Zagreb), otvara se izložba “Flying boats 2” akademskog kipara Vilima Halbärtha.

Vilim Halbarth rođen je 1970. godine u Trogiru. Završio je srednju školu matematičko-informatičkog smjera, te kameno – klesarsku školu u Pučišćima na Braču. Diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu, studij kiparstva. Izlagao je na više skupnih izložbi, te na osam samostalnih izložbi. Živi i radi u Trogiru.

Vilim Halbärth prvi put predstavlja svoj najnoviji ciklus inspiriran brodogradnjom zagrebačkoj publici. Nakon više samostalnih izložbi realiziranih u Dalmaciji, Vilim Halbärth donosi svoju priču o trogirskom brodogradilištu u Zagreb. Novi ciklus radova počiva na socijalnoj, egzistencijalnoj i kulturnoj percepciji brodogradnje kao glavnog polazišta kiparevog umjetničkog stvaralaštva. Priča o brodogradnji, ljudima, te zemlji u tranziciji iz socijalizma u surovi moderni kapitalizam razvila se kroz nekoliko umjetničkih ciklusa Vilima Halbärtha, kroz koje je autor interpretirao priču o identitetu naše zemlje, koja gubi dio sebe, dio svoje kulture, svojeg znanja i svojih ljudi. Trogirsko brodogradilište, kao neiscrpno vrelo inspiracije, glavna je tema kojom autor propituje kakva je situacija u kojoj se nalazimo, kakav je svijet u kojem živimo i što ostavljamo budućim generacijama.

Brodogradnja kao identitet, skup znanja i vještina na kojoj su se oblikovale generacije ujedno je i izravna veza s morem, tj. brodovima koji predstavljaju svijet za sebe, plutajući dalekim prostranstvima neba, mora i podmorja.

Vilim Halbarth, Flying Boats 2

Punih deset godina Vilim Halbarth surađuje s trogirskim brodogradilištem, druži se sa škveranima i stvara radove posvećene brodogradnji, ljudima, kulturi i tradiciji brodogradnje, koja čini sastavni dio identiteta naše zemlje. Kroz niz ciklusa Halbarth je opisao obrise i nutrinu broda, interpretirao plodnost brodogradnje, prepoznao njezin rukopis u odbačenom materijalu, da bi u posljednjem ciklusu krajnjom redukcijom i razgradnjom formi, brodogradnju sveo na njezinu bit – jezgru, koja počiva na pravilnosti tri ključna elementa: pravcu, kružnici i elipsi.

Vilim Halbarth oblikuje niz različitih brodova, sastavljenih od potpuno istih elemenata. Svaki brod nosi vlastitu priču, ali počiva na istom konstruktivnom počelu. Redukcijom brodogradnje na samu kralježnicu broda – fizičku i mentalnu – Halbarth ukazuje na nepobitnu važnost identiteta u nestajanju.

Brodogradnja je utkana u kolektivnu svijest naše zemlje, te njezinim nestajanjem, nestaje i dio nas, našeg znanja, iskustva i tradicije koja nas direktno vezuje uz more. Upravo brod omogućuje bijeg u daleka morska prostranstva i toliko priželjkivanu slobodu, ali istovremeno primorava čovjeka na prepuštenost samome sebi. Možda nam je upravo to i potrebno – otisnuti se u nepoznato kako bi se vratili sebi.

Sonja Švec Španjol, mag.hist.art.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s