”Kroz gradove”, skupna izložba slika i skulptura otvara se u Galeriji Zvonimir

Đurđica Pirkić, ''Metropolis'', akril na platnu, 30x25 cm

Đurđica Pirkić, ”Metropolis”, akril na platnu, 30×25 cm

U petak, 1. travnja 2022. u 19 sati u Galeriji Zvonimir (Ul. Antuna Bauera 33, Zagreb), otvara se skupna izložba slika i skulptura autora okupljenih oko portala Ludvig dizajn i udruge Fijaker, pod nazivom ”Kroz gradove”. Otvorenje izložbe održati će se u skladu sa propisanim epidemiološkim mjerama.

Na izložbi će sudjelovati sa svojim radovima: Katarina Sinčić Rast, Dubravka Smiljan, Mirjana Marenić, Marija Tokić, Zvjezdana Žužić, Danica Kuštrak, Andrea Stanić, Katarina Kaca Stević-Titović, Kata Korica Božić, Vesna Zvonarević, Davorka Radočaj, Tona Kovarbašić, Željko Ježek, Vesna Grgičin, Branka Toplek, Marijana Vuković, Ljiljana Tršan, Jasenka Smrekar, Kristina Bišćan, Svetislav Meandžija, Jadranka Šarić, Snježana Mayer, Marija Hećimović, Nada Katanec, Marija Omazić, Snježana Šebalj, Anastasija Vasić, Gordana Marijić Jadranka Šlipogor, Valentina Dujela, Doroteja Meštrović, Irena Sara Mraz, Tatjana Matešić Šimić, Alenka Tominac, Verica Kovač, Janka Pokupec, Blanka Dovgan, Nina Seibert Pavišić, Katica Trumbetaš, Đurđica Pirkić, Tamara Jovanov, Nela Stamenović, Dijana Kadić, Dijana Savić, Željka Podobnik, Vera Antolić.

Iz predgovora Krešimire Gojanović: “Kroz gradove”, skupna izložba u Galeriji Zvonimir

Umjetnici okupljeni oko portala Ludvig dizajn i udruge Fijaker ponovo nam se predstavljaju sa skupnom izložbom slika i skulptura, koja nosi naziv ”Kroz gradove” i održati će se u galeriji Zvonimir. Grad kao mjesto susreta, suživota, slojevite arhitekture kroz koju se pretapaju različita povijesna razdoblja, mjesto sjećanja na mladost i djetinjstvo, ali i riznica kulturne baštine, sve to nam se prikazuje na slikama tridesetak autora/ica, koji su se odazvali pozivu selektora izložbe i urednika portala Ludvig dizajn, Željka Bedića.

Željko Ježek, ''Iza ugla'', akril na platnu, 70x50 cm

Željko Ježek, ”Iza ugla”, akril na platnu, 70×50 cm

Kroz raznolike likovne poetike, neki autori svoje gradove prikazuju u snovitom ili mistično-duhovnom ozračju kao na slici Dubravke Smiljan, ”Čarolija u srcu” gdje plava boja oblačnog neba uokviruje bijele tornjeve katedrale i njihov preslikani zemaljski odraz, ili na slici Željka Ježeka, ”Iza ugla”, na kojoj blijeda svjetlost naglašava dubinu prostora, tvoreći prozračnu auru oko građevina u daljini, kao kontrast grubo izbrazdanom zidu u prvom planu. Tu je i slika Marije Tokić, ”Dame pred Markovom crkvom” sa dahom nostalgije u tonski gradiranoj kompoziciji, što nas podsjeća na starinske razglednice, kao i slika Jasenke Smrekar, ”Priče starog Zagreba”, koja nam svojom simbolikom donosi sjećanja na ženske junakinje iz književnih djela Marije Jurić Zagorke, i na naše davne sugrađanke koje su uživale čitati u sjeni gradskih parkova. Grad čiji se identitet odražava i u njegovim parkovima prikazuju nam još i Svetislav Meandžija na slici ”Pogled na most u Glini – proljeće”, kao i Branka Toplek na svojoj slici ”Jesen u parku”. Godišnja doba toniraju parkove u gradskom okruženju kroz rascvjetana proljetna stabla ili kroz jesenje simfonije boja u žuto-narančastom lišću, gdje nam priroda na tim slikama pruža doživljaj obnavljanja u ciklusima, odmak od svakodnevice i bučnih gradskih ulica.

U mnogim slikama prosijava težnja za mirom i samoćom u zavjetrini gradskih zidina kao na slici Marije Hećimović, ”Hum – Istra”, gdje se na vrhu stare istarske ulice nalazi udobni, skroviti kafić, a pogled iz uske ulice koji se širi prema daljinama prelazi preko malih balkona i uličnih fenjera prema blijedozelenim brdima koja okružuju grad. Na slici Jadranke Sarić, ”Šibenik”, također upoznajemo skrivene zakutke grada, prohladnu svježinu kamena nakon kiše, dok nam Alenka Tominac prikazuje detalj dubrovačke uličice protkan zrakastim sjenama i sunčevom svjetlošću, koja se prelama preko uglačanih kamenih stepenica.

Snježana Šebalj, ''Kišni dan u gradu'', akril na platnu

Snježana Šebalj, ”Kišni dan u gradu”, akril na platnu

Neke autorice na ovoj izložbi oslobodile su svoj likovni rukopis, na način da obrisi građevina spontano izranjaju u brzim gestama iz pastuozne palete, pa tako na slici Snježane Šebalj, ”Kišni dan u gradu”, boje plutaju u plavičastim tonovima, opisujući kišnu ulicu, ali i strukture nebodera u pozadini, dok u centru kompozicije vidimo ovlaš naznačeni lik žene sa crvenim kišobranom. Đurđica Pirkić svoj ”Metropolis” slika uzdužnim potezima, naglašavajući vertikale monumentalnih zgrada u čijem podnožju blistaju snopovi svjetla kroz prometnu ulicu koja se sužava u perspektivi, a Marija Omazić na slici ”Kroz moj grad u snu” rasprskavanjem boje na rubovima slike dočarava nam obrise zgrada i atmosferu nekog starog noir filma, sa usamljenim i izgubljenim likom što se kreće prema bjeličastim neonskim svjetlima u daljini. Grad Andree Stanić prepun je snažnog kolorita, koji premrežen crnim linijama, opisuje zaobljeni gradski trg, a Gordana Marijić slika svoju noćnu kompoziciju u kontrastu narančastih i zagasitih tonova, protegnutih sa obadvije strane usnule morske luke.

Zvjezdana Žužić i Anastasija Vasić svoje gradove slikaju akvarelom, u kojemu se na obadvije slike nebo razvodnjava iznad crkvenih tornjeva, a Davorka Radočaj, koristeći masu za oblikovanje prorijeđenu uljem prikazuje nam Veneciju u zaigranim strukturama kamena, mostova, prozora, crijepova i vodenih kanala koji se susreću i plošno suprotstavljaju sa različitim grafizmima.

Snježana Mayer, ''Trogir'', akril na platnu, 50x70 cm

Snježana Mayer, ”Trogir”, akril na platnu, 50×70 cm

Katarina Stević Titović slika nadrealnu kompoziciju grada gdje je prostor bjeline zaokružen sa tamnim tonovima, što slici daje dozu dramatičnosti, dok je Trogir na slici Snježane Mayer rasplamsan u žarkim bojama ljeta, koje se odražavaju na morskoj i nebeskoj površini, uokvirujući arhitekturu primorskog gradića. Janka Pokupec prikazuje zamišljenu ženu iznad Strossmayerovog šetališta, a Ljiljana Tršan tušem crta zagrebačku uspinjaču sa puno detalja koji naglašavaju perspektivu prostora. ”Pogled na Prvić – Šepurine” autorice Vesne Zvonarević dočaran je smirenim, pastelnim nijansama, dok Tamara Jovanov na svojoj slici opisuje trenutak prije mraka, kada se plavičasti sumrak spušta iznad krovova, naglašavajući prolaznost dnevnog svjetla na dalekom obzoru. I na slici Kate Korice Božić, ”Vinkovački muzej”, kompozicija se otvara od tamnijih tonova prema svjetlijima, tvoreći dubinu prostora, razrađenog podjednako u širokim plohama i sitnijim detaljima.

Katica Trumbetaš, ''Crikvenica'', ulje na platnu, 70×40 cm

Katica Trumbetaš, ”Crikvenica”, ulje na platnu, 70×40 cm

Nina Seibert Pavišić prikazuje nam zimsko jutro na Uni sa nasukanim starim čamcima iznad kojih se nadvijaju ogoljela stabla, a Marijana Vuković na slici ”Smog u parku” istražuje strukture boje, krećući se prema apstrakciji, podjeljenoj u dva kontrastna plana slike. Katica Trumbetaš svela je kompoziciju svoga grada na minimalističke plohe u žutoj, crvenoj i ljubičastoj boji na plavoj pozadini, dok se Blanka Dovgan poigrala sa kolažiranjem i kombiniranjem različitih materijala sa kojima je predstavila obrise grada kroz svjetli i tamni prikaz, dnevni i noćni.

Na svakoj od tih slika, gradovi nam se ukazuju kao šarolika sjećanja, prizori iz snova, iz filmova koje smo gledali, kolijevke iz kojih smo izrastali, riznice iskustva. Mnogi od njih uronjeni i u prirodi kroz različita godišnja doba i doba dana, opisani i sunčevim svjetlom, oblačnim nebom, sjajem uličnih lampi i starinskih fenjera, gradovi nas pozivaju na istraživanje i kreativno putovanje kroz likovne impresije njihovih autora.

mr. art Krešimira Gojanović

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.