Damir Medvešek rođen je u Zagrebu. Nakon osnovne škole polazi nastavu u Školskom centru ” Ruđer Bošković ”, strojarski smjer, i na Višoj tekstilnoj školi apsolvira dizajn odjeće i tekstila. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u slikarskoj klasi profesora Zlatka Kauzlarića Atača. Sustavno izlaže od 1985. godine. Zaposlen je kao majstor slikar u slikarnici Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. U istoj ustanovi potpisuje više od pet stotina slikarskih izvedbi za scenu. Od autorskih zamisli, posebno mu je zapažena scenografija za dramsku predstavu ” Kralj Lear ” na Brijunima. Savjetnik je Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Djela mu se nalaze u zbirkama: Caroline od Monaca, Kennedy, La Martina, Lacosta, Fashion Brioni, Mercedes, Cartier…
Gioconde opus
O svom radu Damir Medvešek kaže za regionalni Exart Magazini ( link ):
Često čujem rečenicu: ” Blago vama umjetnicima, bog vam je dao talent ” – nije to talent. Ponajprije je mukotrpno i dugotrajno učenje prirodnih nauka i nekih njenih zakonitosti. Pa sticanje znanja i vještina da bismo se mogli izraziti, pa tisuće sati rada i samoće da bi pronikli duboko unutar sebe i iznjedrili taj svijet ili pojam. Umjetnost. Ah, koje li ljepote, muke….Lutanja, preispitivanja, traženja, rada. Tek sada shvaćam koliko je priroda moćna. Ja sam kao njezin maleni djelić uspio ponešto shvatiti i to prenijeti, tj. opisati na komadu nečega – platna, papira. Veličanstvena kraljica. Umjetnost bez koje ne mogu zamisliti svoj život. ”
Polo opus
O tome kako su njegove slike dospjele u velike zbirke poznatih ličnosti širom svijeta, Damir kaže:
” Eto, desilo se da su ljudi van moje zemlje primjetili moju veliku izložbu na Brionima 2003. godine, kad sam dole radio predstavu, scenografiju za Kralja Leara sa Radom Šerbedžijom. Godinu nakon toga sam napravio veliku izložbu od 70-ak slika, a u to doba na Brione zbog polo turnira dolazila je svjetska i europska krema. Jet set. Pa naravno među njima ima puno znalaca i ljubitelja umjetnosti. Tako da je Karolina od Monaca bila moj prvi veliki kupac, 5 slika sam odlučio prodati njoj, e onda su bili Kenedijevi, Umberto, Anchelonni, Fashion Brioni, pa neke grofice, plemstvo, itd. Da bi se onda pojavili britanski i američki mediji, koji su pitali što takav umjetnik radi u tako maloj zemlji ? Tu živim i radim. A onda su uslijedili poslovi za La Costu, Ferrari, Mercedes, Cartier, Friewille, itd., itd. Sada to iz svog kuta gledanja doživljavam kao nešto normalno. I naravno, posrećilo se, a uvjet je da sreću izazoveš. Radom. Kvalitetom i hrabrošću. ”
Apstrakcije
O tome kako je shvatio da je umjetnost njegov put i sudbina, Damir dalje govori:
Od bujice dojmova i misli o viđenom i pročitanom u Vašem predstavljanju poštovani Damire, ne nađoh pravu riječ za iskazati Vam svoje divljenje i poštovanje. Poimanja o životu, radostima stvaranja i žrtvama, svemoćnoj umjetnici majci prirodi, podjednako dijelimo. Djelimo i ljubav prema slikarstvu a neko vrijeme djelismo i HNK Tehniku kao poslodavca. Jedino, za razliku od Vas, kad sam ja bila u kazni nisu cvale magnolije, niti je bilo tempera a ni inspiracija. Unatoč tomu, danas živim najljepši dio svog života pred slikarskim platnom, dok slikam, promišljam…..baš kao i Vi.
Uvidom u ovo Vaše predstavljanje istinski sam obogaćena. Neizmjerno sam Vam zahvalna na tome.
Želim Vam svu sreću u svemu što radite i volite.
Marija Hećimović
Sviđa mi seSviđa mi se