Margareta Vidmar

Margareta Vidmar predstavnica je umjetničke tzv. autsajderske scene, koja je u proteklih nekoliko desetljeća iznjedrila mnoge zanimljive umjetnike. Završila je Školu slikarstva Agora, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, te magistrirala psihotraumatologiju na Medicinskom fakultetu i specijalizirala se za art terapiju.

Radi kao likovna terapeutkinja i voditeljica kreativnih projekata u Centru za rehabilitaciju ” Mali dom – Zagreb ”. Surađuje s udrugama i kulturnim institucijama sudjelujući, inicirajući i vodeći socijalno angažirane umjetničke projekte i akcije, te koncipira izložbe i vodi inkluzivne kreativne radionice, koji se bave marginaliziranim skupinama ljudi ( osobe s invaliditetom, duševni bolesnici, umirovljenici, kronično bolesna djeca, osobe lišene slobode ), s ciljem njihove integracije putem umjetničkih medija i aktivne participacije u kulturnom i javnom životu, promicanja socijalnog modela, te senzibilizacije građana za problematiku navedenih osoba i pozitivnu različitost.

Svoj rad predstavlja na međunarodnim stručnim skupovima iz područja umjetnosti, medicine i art terapija, publicira tekstove iz navedenih područja, te vodi edukacije i razvojne projekte u zemlji i inozemstvu. Suradnica je Odsjeka za kreativne art terapije na ERF-u. Od 1998. godine djeluje kao umjetnica i izlaže na samostalnim i skupnim izložbama, izlagala je do sad na 20-ak samostalnih i 20-ak skuph izložbi u zemlji i inozmstvu. Članica je HDLU-a.

Nagrade:
Prvonagrađeni rad ( ” Zauvijek ” ) na izložbi ” Le Facteur et la Lettre ”, Galerie de Ville, Saint-Yriex le Perche, 2003. u Francuskoj.

Kontakt:

mob.: 091 / 564 – 0681
mvidmar@net.hr
www: www.vidmar-art.net

O stvaralaštvu Margarete Vidmar

Slikarstvom se počela baviti tijekom oporavka nakon teške prometne nesreće. Uronivši u sasvim drugačiji,  gotovo nadrealni svijet, stvara cikluse slika potaknute dubokim promišljanjem, preispitivanjem, spoznavanjem i upoznavanjem vlastitog unutarnjeg ” ja ”. Od samih početaka reagirajući na utjecaje vremena u kojem stvara, inspirirana glazbom, književnošću, susretima, putovanjima, unutarnjim mirom ili nemirom, Margareta promatra okolinu i spoznaje njezino pravo značenje, ono skriveno, koje mogu razumjeti samo oni koji to uistinu žele.

Njezine slike nije dovoljno samo gledati, njih treba i čitati. Slika uglavnom uljanim bojama čiji proces i tehnika, kako nanošenja tako i sušenja boje, kao i ljepljivost, za nju također ima značenje. Ljubav prema slikanju uljanim bojama analizira prema vlastitim karakteristikama: ljepljivost – koja upućuje na umjetničinu sklonost ljepljenju-vezivanju za ljude, mjesta, ideje i uspomene, a dugotrajan proces sušenja, kao i pomnjiv pristup radu, umjetnica doživljava i tumači kao učenje umijeća čekanja, strpljenja i rada. Njezine ” privremene ” skulpture, realnih proporcija, načinjene od papira, upućuju na potrošnost, krhkost materijalnog i tjelesnog, a kaširanje i kolažiranje novinskih isječaka i fotografija u nekim slikama otkriva nam i tumači autoričinu potrebu, kako sama kaže, za prikrivanjem i razotkrivanjem slojeva.

Fotografije i novinske natpise pomno odabire, lijepi ih na podlogu, nanosi boju i upotpunjuje ih vješto izrađenim crtežom, gotovo fotografske točnosti. Margaretine slike nastaju ” po potrebi ” i ništa nije slučajno, svako ” zašto ” ima svoje ” zato ”. Teme koje slika uvijek su rezultat njezine interpretacije života koji kritički promatra, ali i promišlja i sanja. Vrlo često su boje nositelji, glavni aduti koji najavljuju, upozoravaju i ” estetiziraju ”. Govore nam o boljem razumijevanju, bude u nama interes za prepoznavanjem. Prepoznavanje samog značenja boje već će nam dati naslutiti misao, a ” čitanjem ” slika stvorit ćemo i osjetiti vlastitu interpretaciju viđenoga. ( Iz teksta Daniele Bilopavlović Bedenik, katalog Slagalica, MSU, 2013 .)

 

Ciklus slika ” Tragači ” ( ulje/karton, 2001.-2002. )

Myth about Desert, 102 x 290 cm

Film ceste, putovanje s egzistencijalističkom težinom i minimumom razloga. Kroz ništa, kroz pustinju. Triptih u maniri obiteljskog portreta. Muškarac s fizionomijom na liniji Whitman-Poe-Dali-Proust-Mercury pozira s mrtvom ribom oko vrata. Slika je iznimno jednostavna, ali moćna, sa svim silnim konotacijama pustinje i ribe i riba u pustinji. On je zapravo dobro kadriran rock`n`roll star, Lizard king koji kameru promatra kroz trepavice, iz božanske Garbo perspektive. Jednako je svjesna pažnje žena s malim crnim psom na drugoj slici, ona ista koja na susjednom zidu, prerafaelitski blijeda, nosi malog žutog psa kao trudnički trbuh. Kompletan korpus tzv. Primordijalne umjetnosti, kao i sve Margaretine slike, naglašeno su podsvjesni.

Treći dio triptiha, dječak, jedini je još ravnodušan na moć medija. Njegova igračka je mali brod tamo gdje ga se ne može očekivati, u srcu pustinje. Dječak s brodom pojavljuje se na još jednoj, kompozicijski zanimljivoj slici. Tamo gdje u potpalublju gura brod da plovi po praznom sudoperu. Ta je slika toliko nabijena emocijama, da je bio zaista podvig izbjeći da bude patetična. Ona je najbolji dokaz da, ako se umjetnik sobom bavi doista iskreno, ako istražuje ono što ima, a ne ono što bi bilo cool imati u glavi, njegova osobna priča tek u tom slučaju može postati univerzalna. ( Iz teksta Slađane Bukovac, 2002. )

 

Ciklus slika ” Rock`n`roll from my Neighbourhood ” 

Ciklus kojim portretiram prijatelje broji 12 slika, izrađenih u tehnici kolaža i ulja na kartonu. Svaka slika preuzela je ime jedne r`n`r pjesme ( 140 x 102 cm ).

 

Ciklus slika ” Slagalica ”

Ciklus slika ” Slagalica ” otvorio se prilikom bavljenja osobnim sadržajima za vrijeme sudjelovanja u grupnoj art terapiji, radi profesionalnog usavršavanja, uslijed potrebe za stilizacijom i transformacijom aktualnih sadržaja. Razvijao se spontano, periodički i prati dinamiku značajnih životnih događaja i unutarnjih događanja ( sukobi, obmane, uvidi ) tijekom perioda od 10 godina, pričajući osobnu priču o potrazi za identitetom, značenjima, ravnotežom i ljubavi u kasnim tridesetima, u procjepu između nastojanja zadovoljenja očekivanja okoline i dohvaćanja osobne slobode.

 

Pedalj džungle no. 2

Ciklus Zeleni krug ili Pedalj Džungle

Ovo je ciklus slika u progresu, slikanih uljem na kartonu i trenutno sadrži 36 slika različitih dimenzija. Ovisno od prostora i koncepta, slike se izlažu samostalno ili grupirano u diptihe, triptihe, poliptihe u mnogobrojnim kombinacijama, tvoreći uvijek nove Pedljeve džungle, ili se postavljaju kao cjelina koja popločuje zid.

Pedalj džungle no. 9

Izlagane u formi friza, kad protagonisti slika grade ofanzivu oko promatrača, čine Zeleni Krug. Lakopokretni Pedalj Džungle ( ” Span of Jungle ”, 7 slika, print, akrilik / platno) s lakoćom putuje i postavlja se u bilo koji kutak i zakutak svijeta u najavljenim ili gerila-art izložbama i akcijama.

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s